Myself

Myself
at office Kopusa

Wednesday, August 10, 2011

ISLAM DALAM BAHAYA

Sudah tiba masanya untuk kita bangkit wahai kaum muslimin dan muslimat! Peristiwa yang berlaku baru-baru ini menunjukkan bukti bahawa Islam dalam bahaya. Kerana bercakaran sesama kita, musuh telah berjaya memecah belahkan umat Islam dalam pecah dan perintah.. hasilnya mereka telah berjaya menyebarkan dakwah mereka kepada sesetengah orang Islam.

Ada pun beberapa orang pakatan cuba menrasionalkan tindakan gereja yang memberi makan kepada orang susah..namun ini adalah berkenaan akidah. Akidah seorang mukmin adalah tanah airnya, kaumnya dan keluarganya dan diatas akidah inilah manusia harus bersatu padu bukan seperti haiwan yang berpadu kerana rumput, kerana padang ragut, kerana kumpulan dan kerana pagar.

Isu yang dikeutarakan hari ini bukan isu baru. Antara isu-isu berbangkit adalah seperti berikut:

1) Kita pernah digemparkan pada tahun 2008 tentang pendedahan oleh Persatuan Mubaligh Kristian bahawa terdapat 230,000 orang Islam telah murtad di Malaysia. Namun tiada siapa pun dikalangan kita yang mengambil tindakan. Baik UMNO mahu pun PAS. Dua parti Islam gergasi ini terus berbalah. Walaupun UMNO telah membuka pintu rundingan namun PAS dengan sombongnya menolak tawaran UMNO.

2) Isu kalimah ALLAH sehingga mereka berani mencabar kerajaan di mahkamah.

3) Isu Bible dalam bahasa malaysia yg dibawa masuk ke negara kita adalah bertujuan untuk mengelirukan umat islam di negara ini.

4) Pendedahan oleh Mohamed Razali bekas ahli DAP tentang perjumpaan paderi-paderi kristian di Pulau Pinang yang mempunyai agenda menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara ini.

5) Rancangan menubuhkan IFC (interfaith council) dengan tuntutan yang menghina agama islam.

6) Laungan azan menjadi larangan ditempat tertentu. Mereka begitu berani memberi pandangan yang jelek tentang laungan azan.

7) Ada anak bangsa lain yang begitu berani menghina dan mengejek laungan suci azan.

Perkara ini harus ditangani sebaik mungkin. Negara Malaysia sangat bertuah kerana rakyatnya sangat toleransi. kalau di negara lain sudah pasti ada gereja yang dibakar kerana isu begini.

Kesimpulannya ini adalah perjuangan wajip bagi setiap individu muslim. Kita harus bersatu dalam mempertahankan agama suci kita. Mereka harus terima hakikat bahawa agama rasmi negara ini adalah negara islam. kerana islam jugalah kita boleh hidup dengan penuh harmoni.

No comments:

Post a Comment